Logotipo di Son of Marketing realizzato dal superbo grafico italiano Alessandro 'Aesse' Scarpellini
youtube Soundcloud Basecamp

News | Pubblicato il 27 giugno 2015

Fahl

Asmus Tietchens, compositore tedesco nonchè rappresentante della musica d’avanguardia degli ultimi quattro decenni, ha annunciato la sua nuova uscita che arriva a due anni dal suo ultimo lavoro. Si intitola Fahl ed è uscito via Farmacia901. Tre tracce che mettono in mostra l’approccio “rumoristico” minimalista.

Ecco le parole dell’artista sul suo lavoro: “The three pieces of ‘Fahl’ are the results of a never ending recycling (not remixing!) of one and the same structure recorded deep in the past. That means recycling of recyclings of recyclings… With ‘Fahl’ the series comes to a temporary end to be continued sometime. The idea behind this esthetic strategy is the question: why further on creating genuine music? Our recent digital and analog tools enable us to derive nearly every sonic event from nearly every other sonic elements. But that is the theory. Actually that tiny “nearly” constantly holds unexpected aural surprises. To perceive these surprises is a question of ear calibration. To be ready for active listening (opposite to passive hearing) is the basic requirement for analytical perception.”

Articolo precedente:

Articolo seguente:

Developed by | MM and designed by Aesse

Questo sito web utilizza i cookie al fine di migliorarne la fruibilità. Continuando ad usufruire di questo sito, l'utente acconsente ed accetta l'uso dei cookie. Maggiori Informazioni | Chiudi