Logotipo di Son of Marketing realizzato dal superbo grafico italiano Alessandro 'Aesse' Scarpellini
youtube Soundcloud Basecamp

News | Pubblicato il 14 settembre 2015

bissonnette

A un anno da Essays in idleness, Christopher Bissonnette ritorna con il suo quarto album in studio. Si intitola Pitch, Paper & Foil e uscirà ufficialmente il 6 Novembre via Kranky. “Epoch” è la prima anticipazione audio.

Le dichiarazioni dell’artista sul nuovo lavoro (via Exclaim): “This new series of works reflects an evolution of my adeptness with modular synthesis. As with my previous release Essays in IdlenessPitch, Paper & Foilwas constructed from a range of synthesis and compositional techniques. The goal with this album was to form a collection that exhibits more restraint than previous works. Modular synthesis can be an unruly medium and taming it in order to produce delicate or subtle tones can be challenging. As with Essays, I have allowed the artifacts of the process to find their way into the finished product. Tape noise, distortion and by-products of the random sequencing method all contribute to the character of the final recordings”.

Articolo precedente:

Articolo seguente:

Developed by | MM and designed by Aesse

Questo sito web utilizza i cookie al fine di migliorarne la fruibilità. Continuando ad usufruire di questo sito, l'utente acconsente ed accetta l'uso dei cookie. Maggiori Informazioni | Chiudi